Kavárna 15.9.2022: Díra v Pravidlech šachu FIDE | |||
![]() Zato jsme objevili díru v Pravidlech šachu FIDE. V partii Adler-Kropáč černý bílého přehrál, ale v zápalu boje mu někam zmizel král. A když mu pak došel čas, zapsala se výhra Luboše, kterému zbylo K+P proti daleko větší armádě (tuším V+V+P), ale bez krále. Nikdo neprotestoval a pořadí to neovlivnilo, ale Pravidla u pádu praporku říkají "partie ovšem končí remízou, pokud není možno posloupností přípustných tahů dát soupeřovu králi mat". No a králi, který se nachází mimo šachovnici, přece mat dát nejde. Co z toho vyplývá? Když jste prohraní (jedno jestli na čas nebo na pozici), nenápadně si shoďte krále někam pryč a zpomalte, aby vám došel čas. Pak by to měla být plichta... Pořadí: 1.Vašek, 2.Kropáč, 3.Pešl, 4.M.Heneš, 5.Vitula, 6.Mrkos, 7.Adler, 8.V.Sádlík. Přílohy: Tabulka GP 2022 | |||
|